Společnost Auto Max Czech se měla tu čest podílet na natáčení nového snímku „Ro(c)k Podvraťáků“ – volného pokračování Snowboarďáků a Rafťáků. Jak se filmaři dostali ke Gazelle a proč právě jí vybrali?
Z tiskových zpráv, novinek a preview už prosáklo, že v Podvraťácích má velkou roli hrát zrezivělá dodávka Volkswagen. Z partywagenů a užitkových automobilů ale není jediná. I terénní pracovní dodávka GAZelle měla tu čest se zapojit.
Začalo to poměrně rutinní objednávkou dvou Gazell pro Lesy Český Brod. Zadavatel toužil Gazelly využívat jako terénní pojízdnou dílnu. Nástavby tohoto druhu nejsou vůbec žádný problém a tak jsme si plácli. Objednávku na vestavění dílny dostala Tesla Praha. A právě zde Gazella podstoupila těžký a neplánovaný konkurz na automobilovou filmovou hvězdu.
Vůz zde spatřil partner a sponzor filmu – zástupce firmy Mironet. Zaujal ho na ní nevšední moderní vzhled, vysoká světlost a také skvěle vybavená vestavěná dílna. Pro přední český film přeci nešlo použít obyčejného transita nebo obyčejnou dodávku dopravních společností. Slovo dalo slovo a domluva byla na světě.
Dalším důležitým krokem bylo polepení. Filmaři si navymýšleli polepy Mironetu. Naše modrá Gazella dostala nápis „výjezdový vůz 12.“ Jakápak má asi „divize solutions“ Mironetu jinak auta. Podle polepu jich musí existovat alespoň dalších 11 ;)
Natáčecí den se blížil, v hlavě se mi míchalo plno očekávání, jak to asi u filmu chodí. Vyjel jsem v 5 ráno, točit se mělo hned na počátku dne. Bohužel, na naši automobilovou filmovou hvězdu se dostalo až ve 2 hodiny a ve světle reflektorů zářila až do západu slunce, kdy exteriéry již točit nejdou.
Jakou tedy dostala roli? Už se ví, že film Rock Podvraťáků bude komedií o dvou teenagerech (Kotek s Jirkou Mádlem), kteří pro získání peněz pro vlastní kapelu udělají cokoli. Do filmu se nějak přimíchal Mironet, jakožto sponzor, a Kotek tedy v několika scénách jede „agresivně vypadající dodávkou“ a vykládá z ní kufříky.
Moc jsem toho z děje pochytit nestihl, chvilku jsem si listoval scénářem, ale než jsem se stačil dostat ke slovu „dodávka,“ byl mi dokument zabaven. Vůbec jsem celý natáčecí den slyšel samé „odkud ty seš“ a „co tady děláš,“ případně „stoupni si tady vedle“ nebo „nemotej se tu.“
Na závěr se podívejte na několik fotografií přímo z natáčení ( http://www.autadoterenu.cz/index.php?vstup=fotog&sk=16&album=62 ). Ještě bych rád upozornil, že na motivy Podvraťáků je momentálně vyvíjena počítačová hra. Půjde o závody automobilů, kdy můžete buď řídit vůz během honičky, anebo sedět na jeho střeše a sestřelovat protivníky. Jak už to ale s počítačovými hrami na motivy filmů bývá, jde většinou o low-end tituly, kde jde pouze o vyždímání dalších peněz z pověsti filmu. Jak to bude v tomto případě si musíme počkat, nicméně několik faktů nasvědčuje o běžné praxi. Bez redaktorů magazínu MovieZone.cz by ve hře ( http://www.moviezone.cz/news/podvratna-gamesa ) nejezdila ani hlavní automobilová role – shnilý Volkswagen. O naší Gazelle jsme také neslyšeli ani slovo. Hlavně že je na ( http://games.tiscali.cz/previews/rockpodvrataku/index.asp ) screenshotech vidět spousta Jeepů a vůbec aut, které podle dosavadních informací ve filmu vůbec nebudou. Pokud byste chtěli terénní Gazellu v počítačové hře a vykosit si pár záporáků, musíte psát na adresu vývojářů, tedy SEM: jr@idea-games.com
A je už opravdu vše. Snowboarďáci jezdili Arem Bugaro, Podvraťáci jezdí Gazellou, čím bude Kotek s Jirkou Mádlem jezdit příště? Už jim můžeme nabídnout jen UAZ, Honker a Valdaj.