GAZ AUTO PRAHA s.r.o.

BAJKAL A MONGOLSKO 2007

17. 04. 2007

Gazela Expedition Team nabízí všem zájemcům poslední dvě volná místa na akci "BAJKAL A MONGOLSKO 2007".  Pokud Vás tato akce zajímá pak připojujeme krátký popis chystané akce a kontakt na vedoucího expedice Honzu Škvora:

Mongolsko a Bajkal 2007

(červenec a srpen 2007)



Expedice míří do více či méně nepřístupných oblastí Kazachstánu,Ruska a Mongolska, oblasti s výskytem člověku nebezpečných šelem, s možným rizikem újmy na zdraví i životě plynoucí z vyčerpání, vlivem drsného klimatu, podchlazení či přehřátí, v důsledku táboření ve volné přírodě, kousnutí komárem, při dopravní havárii, při sjezdu řeky, či při kontaktu s domorodci.V horách může být v noci i -5°C , a +50°C v údolích Gobi. Může i hodně foukat, můžeme být i písečná, u Aralu solná bouře. A řada dalších zajímavých jevů.Například chybějící silnice či mosty,ruské GAI,celníci a pod.Žádná rekreačka jako byl Ural či Sýrie.

Základ teamu utvoří,jako vždy, odzkoušení harcovníci z cest do Nepálu,Uralu,Syrie a dalších výletů za humna.

Každý z teamů ujedeme cca 11tisíc km z toho tři tisíce v Mongolsku. Většinou po silnici nevalné kvality či pistě. Dopravní předpisy se moc neliší, platí zejména pravidlo přednosti traverzy a pamatujte že cizinec je vždy vítaným vylepšením životní úrovně nebohých policistů.

Naším hlavním dopravním prostředkem bude odzkoušený, 6ti místný expediční speciál Gazela 4x4ES zvaný“Nataša“. Je vybavena postelí pro dva expedičníky(další tři na sedačce a poslední na zemi), malou kuchyňkou s plynovým vařičem,tanky na vodu, palivo a 600l úložného prostoru. Pro rozmazlence máme stolík,židličky a přenosnou sprchu.

Za řízením, s navigací a údržbou se budeme pravidelně střídat. Navigátor má za povinnost hlavně bavit řidiče, nalévat ho kafem či čajem či jinak prudit aby nám za jízdy neusnul. A ke všemu ještě hlídat trasu. Ostatní se kochají přírodou,spí, hrají karty či si vylezou na vyhlídkovou zahrádku a pokřikují na slečny.

Spát pokud možno na opuštěných místech. Dva ,tři v autě, zbytek ve stanu či na střeše.

Na cestě budeme vařit společně. Standartní kvalita z dehydrovaných polotovarů, salámů a místní zeleniny. K tomu lok kořalky,čaj nebo kafe.Ve městech a jurtách ozkoušíme místní dobroty.Milovníci kumisu si jistě užijí.Následné problémy bude řešit Endiaron.



Trasa výpravy v.3 z. 1.4.07:

Realita je tvrdá zem a tak jsme se vrátili na zem. Kazachstám časově nezvládneme. Takže naše cesta povede následovně

Maďarskem na Ukrajinu a dále ruskem na Ural, přes Novosibirsk na Altaj.

Tam se sejdeme s kamarády na motorkách.Bude to motorkář Filip Weber s manželkou Zděnkou, Petr Benke a možná i Jirka Kubík v Patrolu + dva motorkáři. Žádná béčka. Filip celé září skotačil v Libijké poušti a Mongolsko pojedeme podle jeho tras, také Jirka Kubík se vrátil z pouští Namibie a pořád má písku málo.

Po seznamovacím večírku budeme společně pokračovat podél divoké řeky Katuň do Mongolska. Přelezeme pereval Durbet-Daba, v horách u čínských hranic nachytáme nějakou tu ribičku a odtud hurá do Gobi(viz foto)okouknot kosti z dinosarra,zbytky Čungischamovi zdi a dále v Ulan Bator so zaúřadovat ,a zpět do Ruska.

Po překonání hranice si zkusíme cestu k Bajkalu zkrátit tajfou. Možná to bude dobré dobrodrůžo, ale možná bude někdo muset doběhnout pro "vozděchot" aby nás v toho bláta vytáhnul zpět na cestu k Ulan Ude. Cestu okolo Bajkalu si budeme krátit prohládkou starých úseků Transibiřské magistrály,místních krasavic a koupáním v prosluněných zátočinách Bajkalu kde teplota vody dosáhne i 8°C. oto již Irkut. Tam naše putování skončí a Natašu předáme druhému teamu vedenému synátorem Honzou ml.Celkem 4 týdny.

Zatím co my se budeme „družit“ v Transsibiřské expresu (ti majetnější v letadle) nová posádka se vrátí do Mongolska a prozkoumá severní část země včetně okolí jezera Hővsgől.Dále pak Altají na sibiřský Novosibirsk, rozmrzlou tajgou na Ural a odtud přes ruské klenoty Perm,Kazaň,Nižnij Novgorod do Moskvy okouknout Lenina.Potom jen den jízdy do Pobaltí,Polsko a domů.Druhou variantou títo trasy je za Stalingradem zahnout na Krym a přes Ukrajinu domů



Zde uváděná trasa je hlavně podklad k diskusi.Čekám na Vaše zkušenosti,rady a přání. A nezapoměnte, že i když základy teamu tvoří odzkoušení harcovníci z cest do Nepálu,Uralu,Syrie a dalších výletů za humna, je každá cesta rovnicí o tisíci neznámých a občas je vše úplně jinak.

Cena:

Když nás moc neokradou vejdeme se do 14,5tisíc Kč expedičního poplatku. Plus poplatky za viza(5) ,jízdenka na vlak(7) či letenku(16), nějaké drobné na vodku a šašlik(3-4).Asi do 30ti na hlavu.



Protože akce je organizačně náročná posádky chci dát dohromady do konce února.Potom již musíme začít vyřizovat bumážky na vstupy,průjezdy,tamožnyje auta, registrace a další radosti. Zatím většina lidí chce jet vlakem.

Ahoj


Honza st.


Jan Škvor

ELEKTROSTAV ŠKVOR

Jar.Seiferta 471 273 09 Kladno 7


tel. 312 273 476

mob.tel 602 695 175

www.gazela-et.cz
www.elektrostav.cz



 

Videogalerie

Sledujte náš youtube channel

Nepřehlédněte!


e-Cat GAZ

e-Shop GAZ
Ke stažení

Která z nabízených značek je Vám nejbližší?

ARO (18%)
UAZ (22%)
GAZ (25%)
HONKER (10%)
LUBLIN (8%)
DONG-FENG (8%)
Ani jedna... (8%)

Zajímavé odkazy:


Auta do terénu
Čtyřkolky.com

Najdete nás na Facebooku:

Sledujte stránky GAZ.cz na facebook.com