Vzhledem k tomu, že první informace v ruském tisku vyvolaly bouřlivé reakce a zvýšený zájem ze strany ruských motorisků, rozhodla se skupina GAZ k neobvyklému kroku a zapůjčila ruským novinářům na otestování první prototypy budoucích vozidel GAZ - ERMAK. GAZ také vyslyšel některé nářky budoucích majitelů a uživatelů a provedl řadu změn na své novince. O dalších plánovaných změnách také informoval přítomné novináře.
Mezi důležité změny, které již byly aplikovány je ústup od přímo řazené převodovky a přechod na řazení malým joystickem na palubní desce přes systém lanovodů. Druhou důležitou změnou pak bude využití palubní desky totožné s vozy GAZ GAZelle BUSINESS (na prototypech jsou prozatím palubní desky od modelu GAZ - GAZelle CLASSIC resp VALDAJ CLASSIC).
Na prototypech se momentálně testuje také systém klimatizace a další nové komponenty. Každý z vozů má například jinde umístěné rezervní kolo - jak vysvětlil zástupce hlavního konstruktéra přítomným novinářům je to z důvodu otestování rozložení hmotnosti během náročných jízdních zkoušek. Zároveň zástupce hlavního konstruktéra poodkryl i informaci o tom, že GAZ ERMAK bude mít možnost používat buď jednoduchou montáž kol na zadní nápravě, ale i dvojitou - bude záležet na provedení a požadavcích zákazníka.
Na základě nářků zákazníků GAZ ustoupil od chromových mřížek a aplikaci chromu na předním nárazníku - což jsou prvky které se objevily na výstavních modelech poprvé představených veřejnosti na XIII ruské agrární výstavě "Zlatý podzim" - viz. naše novinky: http://www.gaz.cz/index.php?id=492 resp. fotogalerie zde: http://www.gaz.cz/fotogalerie-album.php?id_alba=25
A co na novinku říkají novináři, kteří měli to štěstí se s ní seznámit? Vcelku všichni novinku hodnotí pozitivně. Někteří vyjádřili své obavy o plastové přední nárazníky - hlavně u provedení 4x4 (během testu se ho podařilo poškodit - viz foto), stěžovali si na nepřesné a obtížné řazení pomocí nové řadící páky (GAZ už společně s firmou ZF pracují na nápravě - dle dodatečných informací se jednalo o nesprávně zvolenou délku ovládacích lanovodů), některým novinářům vadilo pouze jedno tažné oko v přední části (nemožnost tažení na "trojůhelníku" bez přítomnosti řidiče v kabině - u nás zakázáno, ale v Rusku asi běžná praxe).
Kompletní fotogalerii od ruských novinářů naleznete zde: http://www.gaz.cz/fotogalerie-album.php?id_alba=26
Zdroj: Avtomail.ru