Dnes si převzali zástupci státního podniku DIAMO - závodu těžba a zpracování uranu nový vůz GAZ - 27057 GAZelle BUSINESS 2,7 ADCR 4x4 EURO 5. Tento vůz který bude sloužit jako karotážní vůz* byl na přání zákazníka vybaven řadou prvků jako například pevnostním nárazníkem VALG s navijákem COME UP DV9, roletou umožňující přístup z levé strany k elektrocentrále umístěné ve vozidle a řadou dalších prvků zvyšujících komfort posádky i průchodnost vozu v terénu.
Aktuálně se do vozidla zastavuje místo operátora a celá technologie, kterou musí disponovat karotážní vůz* pro svou práci.
Vůz pohání moderní vznětový přeplňovaný motor ANDORIA ADCR se systémem vstřikování BOSCH COMMON RAIL plnící nejpřísnější emisní předpisy EURO 5. Podvozek má stálý pohon 4x4 s mezinápravovým diferenciálem, uzávěrkou a redukcí. Samozřejmostí je, že se jedná o vozidlo v odernizovaném provedení GAZelle BUSINESS.
Přejeme mnoho šťastných kilometrů bez nehod jak na silnici tak hlavně i v terénu.
*Karotáž , geofyzika rozsáhlý soubor metod používaných pro měření ve vrtech. Karotáž podává informace o vlastnostech hornin ve stěně vrtu – porozitě, látce vyplňující póry (voda, ropa, plyn), elektrickém odporu, hustotě atd., o technickém stavu vrtu, fyzikálních vlastnostech kapaliny vyplňující vrt, hydromechanických poměrech ve vrtu apod. Karotáž se v praxi užívá při bezjádrovém vrtání. Mezi nejznámější karotážní metody patří např. karotáž odporová (sledování odporu hornin), elektrická (měření zdánlivého měrného odporu, vlastních potenciálů ve vrtu, vyzvané polarizace, dielektrické konstanty, intenzity proudu a jiných veličin), magnetická (určení hodnot složek zemského magnetického pole nebo měření susceptibility hornin), jaderná (sledování přirozené radioaktivity hornin – gama-karotáž, studium uměle vytvořeného radiačního pole – gama-gama karotáž, aktivační metody studující záření uměle vzniklých radionuklidů), akustická (určování rychlostí seismických vln ve stěně vrtu).