V dubnu letošního roku byla v Uljanovském Motorovém Závodu (UMZ) společnosti GAZ Group zahájena sériová výroba benzínového motoru Evotech 2,7 . Charakteristické rysy nového motoru jsou vysoká životnost , skvělé ukazatele dynamiky a výkonu, spolehlivý provoz i v náročných teplotních podmínkách . Motor je určen pro lehká užitková vozidla GAZelle BUSINESS a GAZelle NEXT. Motor Evotech 2,7 je výsledkem spolupráce skupiny GAZ Group s jednou z vedoucích mezinárodních inženýringových společností TENERGY ( Jižní Korea )
Ve srovnání s předchozí generací motorů UMZ má nový motor Evotech 2,7 snížený objem ( 2,7 l místo 2,9 l ) , nový design pístu , vačkového hřídele , spalovací komory a pístu , nové časování . Významné změny nastaly v elektroinstalaci motoru , utěsnění spár , chladicím okruhu , systému zapalování a mazání . Zachována zůstala koncepce čtyřválcového osmiventilového motoru, který poskytuje dobrou pružnost a vysoký točivý moment při nízkých otáčkách , což umožňuje efektivní režim provozu vozidla .
Díky zavedení nového vačkového hřídele , variabilní časování ventilů , snížení mechanické a tepelné ztráty , se podařilo zvýšit výkon a točivý moment při současném snížení objemu motoru .
Vysoké spolehlivosti nových motorů Evotech 2,7 se podařilo docílit zvýšením strukturální tuhosti celé konstrukce , což snižuje dynamické zatížení a tepelné namáhání , použití zcela nových sloučenin těsnění ( včetně - hlavy těsnění a potrubí, kovové ) a způsobu montáže .
Nová forma chladícího okruhu a hlavy válců zvýšila účinnost chladicí soustavy a tepelné účinnosti motoru .
Široké použití plastových dílů zajistilo snížení hmotnosti motoru , zvýšení spolehlivosti a dobrých vibroakustických vlastnosti .
Na motoru jsou široce používány díly a součástky od předních světových výrobců . Dodavatel písty , svíčky , hadice a těsnění většiny sloučenin , olejová vana -společnost LG ( Jižní Korea ) , senzory , elektronické řídicí systémy - Bosch ( Německo ) , hydraulické vymezovače vůle ventilů - Corporation Eaton ( USA ) .